Magas károsanyag-kibocsátás, komplikációk a kipufogórendszerrel kapcsolatban és drága javítások – ezeket a problémákat elkerülheti a dízel-részecskeszűrő szakszerű és rendszeres tisztításával.
A dízel részecskeszűrőt (DPF) a dízelmotoros járművek károsanyag-kibocsátásának csökkentésére használják. A szűrő összegyűjti a motorban az égési folyamat során keletkező összes koromrészecskék 90%-át, és megakadályozza ezek kijutását a környezetbe.
Idővel azonban korom- és hamuréteg rakódhat fel a DPF-ben, ami akadályozza a légáramlást és csökkenti a szűrő hatékonyságát. Normál esetben a rendszer megfelelő időközönként menet közben tisztítja magát. Ehhez azonban a kipufogógáz hőmérsékletének meg kell haladnia az 550 Celsius fokos koromgyulladási hőmérsékletet. Ezt a folyamatot "regenerációnak" nevezik, ahol a lerakódott kormot elégetik. Ez főleg szén-dioxidot (CO₂) és vízgőzt termel. A szűrőben hamu marad.
Azonban különösen gyakori rövid távú utazások vagy hosszú távú stop-and-go működés során nem lehet elérni azt a hőmérsékletet, amely a részecskeszűrő kiégetéséhez szükséges. Ezért a rövid távú és városi járműveket egyre inkább érinti az eltömődött dízel részecskeszűrők problémája.