Mikor volt az utolsó fékellenőrzés és szerviz? Tudja, hogy a fékek állapota elég jó-e ahhoz, hogy biztonságban érezze magát vezetés közben?
A fékrendszer autója egyik legfontosabb alkatrésze. A fékhibák megelőzése, a sérülések korai felismerése és a költséges javítások elkerülése érdekében javasoljuk, hogy a fékeket rendszeresen szervizeltesse, hogy a fékek megfelelően működjenek és vezetés közben biztosítsák biztonságát. A szervizelés során ellenőrizni kell a fékrendszer, a féktárcsák és fékvezetékek, valamint a fékfolyadék állapotát is.
A fékrendszer alkatrészei és funkciói
<h3Fékbetétek és tárcsák
A fékbetétek és a féktárcsák érintkezési pontjaként végső soron a fékbetétek felelősek az autó lassításáért. Fékezéskor a fékbetétek hidraulikusan a féktárcsához nyomódnak. Ez az érintkezés az autó lelassulását okozza, de a fékbetétek és féktárcsák kopását is okozza. Ha ez a kopási pont meghaladja a maximumot, az hosszabb fékúthoz, az autó fékezés közbeni eltolódásához és gyengébb fékteljesítményhez vezet.
Fékvezeték és fékfolyadék
A fékvezeték szállítja a fékfolyadékot. A sérült vagy szivárgó vezeték nagyon veszélyes. A legrosszabb esetben a fékpedál nem reagál megfelelően, és meghibásodik, mivel nem tud fellépni a hidraulikus nyomás, ami azt jelenti, hogy már nem lehet fékezni.
A fékfolyadék hidraulikus erőátvitelen keresztül köti össze az autó pedált a fékbetétekkel. Ez idővel felszívja a vizet, ha a fékfolyadék higroszkópos, azaz aktívan vonzza és megköti a vizet. Magas víztartalom esetén a fékrendszerben uralkodó magas hőmérséklet és nyomás légbuborékok képződését okozhatja, amikor a víz felforr. Így a fékvezetékeken keresztül kevesebb hidraulikus erő jut a fékhengerre, ezáltal csökken a fékek teljesítménye. A víztartalom a fékhidraulika korrózióját is felgyorsítja.