Sajtóközlemény 2024 december

Új marketingigazgató a LIQUI MOLY-nál
2024. december
Új marketingigazgató a LIQUI MOLY-nál
Közel 40 év után Peter Baumann nyugdíjba vonul, és átadja a stafétát Marco Essernek
2025. január 1-jén egy „élő legenda” hagyja el az ulmi kenőanyag-specialistát, a LIQUI MOLY-t: Peter Baumann marketingigazgató 39 év és számos mérföldkő után a jól megérdemelt nyugdíjba vonul. Utódja, Marco Esser lesz, aki eddig marketingigazgató-helyettesként dolgozott a vállalatnál.
Peter Baumann sikertörténete 1986. január 1-én vette kezdetét: Az ügyvezetés asszisztenseként saját kezdeményezésére és önállóan vállalta át a sváb középvállalkozás marketingrészlegének felépítését, amely ma nagy sikerrel értékesíti termékeit mintegy 150 országban. Jelentős támogatást kapott az akkori ügyvezetőtől, Ernst Prosttól. 1990-ben kezdte meg ugyanolyan sikeres útját marketingigazgatóként, mielőtt 1993-ban átadta ezt a pozíciót Peter Baumannnak. Néhány évvel később cégvezetőnek nevezték ki. A LIQUI MOLY a motorolajok, adalékok és járműápolás globális piaci szereplőjévé nőtte ki magát.
Ez egy egyben egy hosszú folyamat is volt, amely világvállalattá tette a LIQUI MOLY-t. Összetéveszthetetlen márkajel: a globális élsport szponzoraként és támogatójaként való nagyon erős jelenlét. Akár 1993-ban a Forma-1-ben a Sauber Motorsporttal, 2000-ben első alkalommal a Bundesligában a TSV 1860-cal Münchenben, vagy immár több, mint 10 éve a MotoGP-ben, a motorsport legmagasabb versenyosztályában. Peter Baumann volt a vezető a kulisszák mögött, és a Forma 1-ben „hivatalos partnerként” való elkötelezettségével még egyszer megkoronázta életművét.
„A Forma 1-ben való hét éves szerepvállalás újabb döntő lépés volt a globális „Love Brand“ márkává való előrelépésünkben. Nagyon közel vagyunk ahhoz az elképzelésünkhöz, hogy milliárd eurós éves árbevételt érjünk el. Úgy gondolom, hogy ezek a történetek óriási segítséget jelentettek ebben. Nagyon büszke vagyok."
A kérdésre, hogy mihez fog most kezdeni a rengeteg szabadidővel, Baumann így válaszolt: „Elsősorban a családommal és magammal szeretnék törődni. Nem lesznek időpontok, nem lesznek utak, nem lesznek megbeszélések. Most másnak jött el az ideje. Amire eddig nagyon kevés idő jutott. És most csak hagyom, hogy a dolgok egyszerűen megtörténjenek velem.“
Utódja, Marco Esser, eddigi marketingigazgató helyettes és a LIQUI MOLY korábbi vállalati kommunikációs igazgatója lép nyomdokaiba. Ő így vélekedik: „Ilyen hosszú történet, ekkora sikerekkel nem gyakran adatik meg. Baumann úr posztjának megöröklése egyrészt nagy megtiszteltetés, másrészt hatalmas kihívás. Nagyon jó, hosszú és intenzív egyeztetési időt tudhatunk magunk mögött, amiért nagyon hálás vagyok. Különösen Baumann úr és a munkatársak bizalmáért. Mindent megteszek azért, hogy méltó utódja legyek. Ugyanakkor most először is megemelem a kalapomat a „hivatalban eltöltött ideje” előtt, és a legjobbakat kívánom neki a nyugdíjba vonulásához. A globális LIQUI MOLY-családban mindig lesz hely és idő számára, ezt persze ő is tudja.“
Peter Baumann és Marco Esser szerint a hagyomány és a modernitás összekapcsolása, és ezáltal mindig naprakész maradni, továbbra is a LIQUI MOLY marketingjének nagy stratégiai tényezője lesz.
Peter Baumann számára különösen fontos, hogy kifejezze háláját a LIQUI MOLY-nál eltöltött időért: „Ebben a csapatban, vagyis ebben a családban dolgozni hálássá, alázatossá és rendkívül büszkévé tesz. De Ti ismeritek a legjobban a sikerünk receptjét. Ezért csak így tovább. Hatalmas sikertörténetet írtunk. És olyan barátságok születtek, amelyek örökké fognak tartani. Szeretnék szívből köszönetet mondani mindazoknak, akik a LIQUI MOLY-nál töltött időmet azzá tették, ami volt: megismételhetetlen!"
A LIQUI MOLY-ról
Több, mint 4000 termékével a LIQUI MOLY világszerte egyedülálló autókémiai választékot kínál: Motorolajokat és adalékokat, zsírokat és pasztákat, spray-ket és autóápolókat, ragasztó- és tömítőanyagokat. Az 1957-ben alapított LIQUI MOLY fejlesztési és gyártási tevékenysége Németországban zajlik. Ott évek óta a legjobb márkának választják a kenőanyagok kategóriájában. A vállalat termékeit körülbelül 150 országban értékesíti.